Subject: Ettepanekute küsimine 442 SE
From: "Erle Enneveer" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Riigikohus Info mail" <[email-masked]>, "Harju MK info" <[email-masked]>, "virumk.info" <[email-masked]>,Pärnumk info <[email-masked]>, "Tartumk info" <[email-masked]>, "Tallinna Ringkonnakohus info" <[email-masked]>, "Tarturk info" <[email-masked]>, "Talhk info" <[email-masked]>, "Tartu HK Tartuhk info" <[email-masked]>
Date: Thu, 12 Sep 2024 14:08:25 +0300

MTÜ Korruptsioonivaba Eesti

Eesti Linnade ja Valdade Liit

Eesti Arstide Liit

Tallinna Arstide Liit

Kohtud

Head eelnõu menetlusse kaasatavad!

Põhiseaduskomisjoni menetluses on Vabariigi Valitsuse 27. mail 2024
algatatud korruptsioonivastase seaduse muutmise seaduse eelnõu (442 SE
<https://www.riigikogu.ee/tegevus/eelnoud/eelnou/766f7c9b-8932-40de-8a6a-2
0fae2aac3af/korruptsioonivastase-seaduse-muutmise-seadus/> ).

Eelnõuga kaasajastatakse ja täpsustatakse ametiisikute toimingupiirangu
rikkumisega seonduvat regulatsiooni, eelkõige muutub selgemaks
ametiisikuga seotud isikute loetelu. Seotud isikuteks on edaspidi
ametiisiku lähedased isikud. Lisaks sugulus-ja põlvnevussuhtele tuleb
lähedussuhte sisustamisel arvestada tegelikku sotsiaalset ja
emotsionaalset sidet inimeste vahel, näiteks vastutuse jagamist,
üksteisele toetumist, usaldust. Nende inimeste suhtes otsuste ja
toimingute tegemine on keelatud ning kohaldub toimingupiirang.
Täpsustakse, et kui ametiisik on seotud isik sellises juriidilises isikus,
kuhu ta on määratud tööalaselt, siis ei tohi ta teha toiminguid ja
otsuseid iseenda kui füüsilise isiku suhtes, näiteks enda töötasu ja
hüvitiste küsimuses. Samuti ei pea tervishoiutöötaja edaspidi kohaldama
seotud isiku suhtes toimingupiirangut juhul, kui tervishoiuteenuse
osutamine ei loo temale või temaga seotud isikule olulist põhjendamatut
eelist. Lisaks näeb seadus huvide deklaratsiooni esitajale ette kohustuse
deklareerida investeeringud krüptovarasse ning osalused
ühisrahastusprojektides ja nõuded ühisrahastuse projektide vastu. Samuti
lisandub huvide deklareerijale kohustus kanda deklaratsiooni andmed selle
kohta, kui ta on tegelik kasusaaja rahapesu ja terrorismi rahastamise
tõkestamise seaduse tähenduses.

Eelnõu esimene lugemine lõpetati eile, 11. septembril 2024.
Muudatusettepanekute esitamise tähtaeg on 25. septembril 2024.

Kui Teil on eelnõu kohta märkusi või ettepanekuid, palub
põhiseaduskomisjon esitada need komisjonile hiljemalt 25. septembril 2024
meiliaadressile [email-masked]
<mailto:[email-masked]>

Parimate soovidega

Erle Enneveer

Riigikogu põhiseaduskomisjoni nõunik-sekretariaadijuhataja

T:  +372 631 6440

Riigikogu. Lossi plats 1a, 15165 Tallinn.

 <http://www.riigikogu.ee/> www.riigikogu.ee